דף הבית >> מוצרי אימון אישי >> ספרי אימון אישי >> ספר הזהב במכירות >> סוף דבר
 
אימון אישי

 

מבוא לפרק "הדרן"
 
לאחר שהצגתי עשרות טיפים המחולקים בצורה מסודרת לקטגוריות שונות, מצאתי לנכון לקראת סיום הספר, להציג כמה טיפים נוספים כ- "הדרן"
 
מדובר ברעיונות פשוטים אך רבי-עוצמה שלא מצאתי מקום בפרקים הקודמים, אך תרומתם להצלחתך ולרווחייך רבה.

כרטיס הביקור הוא הנשק האישי שלך
 
בדיוק כמו שחייל מסתובב תמיד עם הנשק האישי שלו, כך גם אסור לך להיתפס בלעדיו. הנשק האישי שלך הוא כרטיס הביקור שלך.
 
אינך יכול לדעת את מי תפגוש באקראי כשאתה עורך קניות, מבלה בבית קפה או יוצא לטיול משפחתי. אנו לא מבקשים ממך לעסוק באופן פעיל במכירות בכל שעות היממה, אבל אנו כן ממליצים לך להיות מוכן למצב שבו תפגוש אדם עמו תרצה לשמור על קשר, או כזה הזקוק לשירותיך. כרטיס הביקור אינו תופס מקום, הוא קל לנשיאה, והוא הכלי היעיל ביותר לשמירה על קשר בעקבות מפגש חטוף.
 
כרטיס הביקור הוא אמצעי הפרסום הזול ביותר הקיים, עשה בו שימוש בכל הזדמנות. כאשר הוא עוצב על-ידי איש מקצוע והודפס על נייר איכותי, מעביר הכרטיס למעיין בו מסרים פרסומיים רבי עוצמה – הכרתיים ותת-הכרתיים. אל תחסוך בכל מה שקשור לנשק האישי שלך, השקעה נוספת של כמה עשרות שקלים עשויה להניב הכנסות גדולות פי אלף ויותר!
 
אנו מכירים בעלי מקצועות חופשיים שבנו את העסק שלהם על פרסום באמצעות כרטיסי ביקור בלבד. הם כללו בכרטיס סיסמה פרסומית אטרקטיבית ודאגו להפיץ ממנו בכל יום כמות מינימאלית, למשל אלף יחידות. כאשר אתה נותן את הכרטיס ביד, אפילו לאדם זר ברחוב, התוצאות טובות עשרות מונים מחלוקת עלונים בתיבות דואר, והעלויות נמוכות יותר.
 
כאשר מישהו מבקש ממני מספר טלפון של אדם אחר, כתובת של אתר אינטרנט מסוים, או כל מידע אחר שניתן לרשום על שטח קטן, אני עושה זאת על כרטיס הביקור שלי. באופן כזה אני מבטיח שהכרטיס יישמר על-ידו, לפחות לפרק זמן מסוים, ושאזכה לחשיפה נוספת כאשר ירצה להשתמש במידע הרשום.
 
בדיוק כמו שלחיילים בתפקידים שונים יש נשק אישי שונה, כך גם האופן שבו כרטיס הביקור שלך מעוצב צריך להתאים לתחום העיסוק שלך, לקהלי היעד, ולמסרים שאתה רוצה להעביר למקבל הכרטיס. יתכן שתרצה להחזיק מספר גרסאות של כרטיסי ביקור לצורך שימוש במצבים שונים.
 
תרגל את השימוש בכרטיס – מתי הזמן המתאים ביותר לתת אותו בכל סוג של מפגש, היכן לאחסן אותו, כיצד למסור אותו וכדומה. חשוב האם אתה יכול לבצע פעולות נלוות למסירת הכרטיס שיגדילו את הסיכוי שהוא יישמר על ידי המקבל לאורך זמן. קוסם שאנו מכירים מבצע בעזרת כרטיסי הביקור שלו קסם המשלב את חתימת מקבל הכרטיס. כל מי שקיבל כרטיס באופן כזה שמר אותו כדי לספר על הקסם למכריו, וכך הקוסם נהנה מפרסום נוסף.
 
טיפ הזהב: כרטיס הביקור הוא הנשק האישי שלך. הוא צריך להיות אתך תמיד ואתה חייב להיות מתורגל באופן השימוש הנכון בו. כדי שהנשק האישי שלך יספק את הסחורה ברגעי האמת הוא מחייב השקעה – תכנון נכון, עיצוב גרפי מקצועי והדפסה על נייר איכותי. והכי חשוב, אל תהסס לעשות בו שימוש – בכל הזדמנות.
 

 
שמור על קשר (Follow up)
 
מתוך ניסיוננו, שמירה על קשר עם לקוחות פוטנציאליים, או כאלה הנמצאים תוך כדי תהליך הקניה, משפרת את הביצועים בעשרות אחוזים. גם שמירה על קשר עם לקוחות קיימים תביא לגידול מרשים בהכנסות.
 
הפתגם אומר "שמור על קשר עד שהם קונים או מתים". בדיוק כמוך אנו מתעבים אנשי מכירות הנצמדים לעורק הראשי ולא מרפים. אנו גם סולדים מהמימרה "אם זרקו אותך מהדלת תיכנס דרך החלון." אלה הן גישות הגורמות לאיש המכירות לפרוש צעיר, מתוסכל ועני מהעיסוק במכירות, כי הן גורמות ללקוח לשנוא אותו.
 
אנו ממליצים על פיתוח אסטרטגיה של שמירה על קשר באופן כזה שהלקוח ירגיש מעט מחוזר, שהוא חשוב לך, ושאתה באמת מעוניין לשרת אותו. להלן כמה רעיונות פשוטים שאספנו במהלך שנות ניסיוננו:
Û     בתום פגישה שלח ללקוח אי-מייל או פקס המודה לו על הזמן שהקדיש לך, ומסכם בקצרה את ההסכמות שהושגו ואת המטלות שכל אחד מכם לקח על עצמו.
Û     אם לקוח בתהליך הקניה מתמהמה בתשובתו אליך, אתה יכול להשאיר לו הודעה ובה הבעת דאגה לשלומו (מכיוון שהוא 'נעלם' לך), והצגת סיבה טובה מדוע אתה מבקש להתקדם בתהליך המכירה. למשל, שהמחיר של המוצר שהוא מעוניין לקנות עומד לעלות, או שיש מבצע מוגבל בזמן.
Û     שלח מדי פעם ללקוחות פוטנציאליים או קיימים מאמרים או כל חומר אחר שעשוי לעניין אותם. הם מאוד יעריכו את תשומת הלב שלך.
Û     שמור על קשר טלפוני, או באמצעות פגישות פנים-אל-פנים, עם לקוחות קיימים. אף אחד לא אוהב איש מכירות שנעלם לאחר השלמת המכירה.
 
אין היגיון בהשקעת אנרגיה, בזבוז זמן והוצאות כספיות הכרוכים באיתור לקוחות פוטנציאליים ובפגישות אתם, אם אינך מוציא את המרב מהלקוחות הקיימים או אלה שכבר נמצאים בתוך תהליך הקניה.
 
טיפ הזהב:שמור על קשר עד שהם קונים או מתים!

סיכום פגישה אלקטרוני
 
אחת מאותן פעילויות קטנות שעשויות להעניק לך יתרון גדול אל מול מתחריך הוא הוצאת סיכום פגישה ושליחתו ללקוח. אנו נוהגים לשלוח לכל לקוח עמו נפגשים או משוחחים בטלפון – בלי קשר לתוצאת הפגישה – מכתב אלקטרוני המודה לו על הזמן שהקדיש לנו ושמסכם בקצרה את ההסכמות שהושגו ואת המשימות שכל אחד מהצדדים לקח על עצמו. כמו כן, אנו משתדלים להוסיף למייל מידע שעשוי לעניין אותו כגון מאמר מעניין שכתבנו.
 
לפעולה זו יש מספר תועלות.
 
ראשית, הבעת התודה ללקוח – כמו כל הבעת תודה – מצביעה על אופי חיובי ועל כך שאתה יודע להעריך מאמץ שאנשים עושים עבורך. אם תקפיד להודות לאנשים המסייעים לך הם ישמחו להמשיך בכך.
 
בנוסף, מכיוון שרוב הפגישות אינן כוללות נוכחות של קצרנית והוצאת סיכום פורמאלי, שליחת סיכום של הפגישה מבטיח שהלקוח ואתה תראו את הדברים עין בעין. פעולה פשוטה זו עשויה לגלות אי-הבנות שלא היית מודע להן, ולמנוע בעיות עתידיות.
 
סיכום המחויבויות שכל צד לקח על עצמו, כולל התייחסות למסגרת הזמן שנקבעה, מגדיל את הסיכוי לכך שהלקוח אכן יבצע את המטלות שלו (ברור שאתה תבצע את כל מה שהתחייבת לעשות), דבר החיוני להמשך התקדמות תהליך המכירה. רצוי להציג תחילה את המחויבויות שלך ורק לאחר מכן את אלה שהלקוח צריך למלא – זה יוצר רושם טוב יותר.
 
כאשר אתה שולח ללקוח באמצעות המייל מידע נוסף, כגון מאמר מקצועי שעשוי לעניין אותו, קישור לאתר אינטרנט מועיל, או כל דבר ראוי אחר, אתה מעניק לו ערך מוסף מהתקשורת אתך. הוא מתרגל לכך שכל תקשורת אתך תביא לו תועלת. כאשר מתקבל ממך מכתב אלקטרוני בסמוך לפגישה שערכתם (שמך עדיין טרי בזיכרונו) הסיכוי שהוא יפתח אותו גדול, והערך המוסף שיקבל מקריאת המכתב יגרום לו לפתוח גם מכתבים שתשלח לו בעתיד. אם הפעם הראשונה שבה יקבל ממך מכתב אלקטרוני תהיה בעוד חודשיים, סביר להניח שהוא לא יזכור אותך והמכתב יימחק כפי שקורא לרוב מכתבי ה- SPAM.
 
הכותרת שניתנת למכתב האלקטרוני חשובה, מכיוון שלעתים היא זו שתקבע האם הוא ייפתח או לא. מומלץ מאוד על כיתוב פשוט בנוסח "בהמשך לפגישתנו מהיום בבוקר." כמובן שנוסח כזה רלוונטי רק למכתב שנשלח בסמיכות למועד קיום הפגישה.
   
טיפ הזהב: "ההצלחה נמצאת בפרטים הקטנים." נצל את הטכנולוגיה המודרנית כדי לסכם את הפגישה בצורה נכונה ולהשיג יתרון חשוב על מתחריך. ערוץ התקשורת שנפתח ומבוסס בעזרת מכתב סיכום פגישה אלקטרוני עוקף בעיות של מזכירה קשוחה או חוסר זמינות של מנהל עסוק ומעניק לך יתרון חשוב לעתיד.

Go Back  Print  Send Page

רוצים לקבל מתנה?

ספרון-סודות שפת הגוף

 

דוא''ל*
שם*
==============================

 

שפת הגוף בחיינו

הרצאה חוויתית
והומוריסטית על שפת הגוף בחיינו.

 
לפרטים והרשמה:
לחצו כאן




 

 
חזור למעלה    |  שלח לחבר   |  מפת האתר 

אימון אישי  | אודות | מהו אימון אישי | חפש מאמן אישי | מאמן אישי | מאמן עסקי | מאמן משפחתימאמן זוגי | מאמן להפרעות קשב וריכוז |  צור קשר

  
מאמן פיננסי | מאמן לדיאטה | מאמן ארגוני | מאמנים רוחניים | מאמן למנהלים | מאמן לקריירה | מאמן לנוערמאמנים לשיווק ומכירות |

סופרויז'ן למאמנים  |  מרכזי אימון אישי | כתבות באימון אישי | קורסים וסדנאות באימון אישי  | ספרי אימון אישי | קואצ'ינג למאמנים

| מאמנים לפריצות דרך | מאמנים להעצמה נשית | מאמני אניגרם וnlp | מאמנים אישיים-פסיכולוגים

 
קלפי אימון אישי
  | אתרים מומלצים  | מוצרי אימון אישי | שותפים | מאמני הסוד | מאמנים אישיים-רפואה אלטרניטבית

מאמן אישי-המלצות  | מאמן אישי-אזור גאוגרפי מאמנים להכנה לפרישה | מאמנת אישית

 
מיהו מאמן אישי
|  מאמנים לגישור  | אימון אישי-בתי ספר | פורום אימון אישי

מטפלים
הצטרפות לאינדקס המאמנים האישיים  | רישום למגזין אימון אישי

פורטל אימון אישי  |  בית ספר לאימון אישי  |  הכשרת מאמנים

ספר אימון אישי  |  הכשרת מאמנים

 כתובת: ברגסון 5 ת"א   |   טלפון: 050-2250225 ,  077-5531550   |   פקס: 03-6999854   | דואר אלקטרוני:  info@bcoach.co.il


©2007   כל הזכויות שמורות לאינדקס המאמנים האישים בישראל®.

 www.bcoach.co.il


לייבסיטי - בניית אתרים