דף הבית >> מגזין-אימון אישי >> מגזין אימון אישי-2009 >> טיפים לגיל השלישי
 
אימון להרזייה

 

טיפים לאכילה בגיל השלישי / דפנה פוס

בגיל השלישי מתקיימים יחסי גומלין בין המצב הבריאותי לתזונה: תזונה נאותה מסייעת בשמירה על המצב הבריאותי, ומצב בריאותי תקין מאפשר תזונה טובה. במהלך השנים חלים בגופנו שינויים שונים: ירידה בצורכי האנרגיה של הגוף והפחתה בצריכת המזון, ירידה במסת השרירים ועלייה במסת השומן, ירידה ביכולת ספיגת המזון ובתנועתיות המעי, קשיי לעיסה ופגיעה בחושים שתורמת לירידה בתיאבון. בנוסף, יש ירידה בפעילות הגופנית, חרדה, מתח ודיכאון, שגורמים לשינוי בתיאבון, ונעשה שימוש בתרופות שעלולות לפגוע בתיאבון.
 
השינויים הגופניים והנפשיים האלה, בנוסף לשינויים חברתיים וכלכליים, עלולים לגרום לפגיעה באיכות התזונה ולאכילת מזון שלא מספק לגוף את כל צרכיו. מומלץ לשמור על הכללים הבאים כדי לשפר את איכות החיים לקראת הגיל הרביעי:
 
1. שתייה. יש לשתות כוס מים בכל ארוחה, ו-2  כוסות מים בין הארוחות. לשיפור הטעם אפשר להוסיף למים לימון או נענע, בבוקר אפשר להוסיף כף כף זרעי פשתן טחונים, או להכין קנקן תה צמחים קר בקיץ ותרמוס עם תה צמחים חם לכל היום בחורף. זכרו, מחסור במים עלול לגרום לעצירות ולהתפחות מחלות אחרות.
         
2. גיוון המזון. מגדיל את הסיכוי שהגוף יקבל את כל רכיבי התזונה שהוא זקוק להם (ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, חלבונים, פחמימות טובות, שומנים טובים  ועוד), וכן מגביר את התיאבון. לעתים מומלץ תוספי מזון טבעיים בלבד לפי הצורך ולאחר ייעוץ.  
  
 3 ארוחות ביום וארוחות ביניים. מומלץ לאכול ארוחת בוקר, צהריים וערב, וביניהן ארוחות ביניים קלות שכוללות פרי, ירקות, אגוזים, שקדים  ויוגורט, בשילוב כוס מים או כוס תה. 
 
4.
 בקרת משקל. יש להקפיד להישקל פעם בשבוע באותו המשקל כדי לבדוק שאין עלייה או ירידה דראסטית במשקל.
     
5. סיבים תזונתיים. חשובים ביותר כדי למנוע עצירות ומחלות קשות כמו סרטן, מחלות מערכת כלי הדם ועוד.  יש להעדיף לחם חי על לחם לבן. מומלץ לאכול סלט טרי מדי יום, ירקות ופירות בקליפתם, וכן מומלצת תוספי מזון טבעיים הכוללים סיבים תזונתיים לפי הצורך. שתייה מספקת חיונית לפעולת הסיבים, וצריכה מספקת של סיבים נחוצה למניעת עצירות.
  
6. ויטמינים ומינרלים. במרק ירקות יש את מירב הויטמינים והמינרלים.  אפשר להשתמש בירקות קפואים להכנת מרקים ופשטידות אך לא מומלץ מרקים מאבקות או תרכיזים..
  
7. עריכת קניות נבונה. מומלץ לקנות כמויות קטנות של מזון ולא להחזיק כמות מיותרת במקרר. כך תדעו שאתם ניזונים ממזון טרי. יש להקפיד לקרוא את התאריך המצוין על גבי האריזה ולא להשתמש במזון שפג תוקפו.
     
8. חידוש המזון וגיוונו. יש לבשל כמויות קטנות של מזון, שמספיקות ליום-יומיים. חידוש המזון וגיוונו מגבירים את התיאבון ומבטיחים אכילת מזון טרי.
 
9. אכילה בחברה. החברותא משפרת את התיאבון. הזמינו אליכם את הנכדים, החברים או השכנים לארוחה משותפת.
      
10. פעילות גופנית.  חלק בלתי נפרד מתזונה נבונה היא הפעילות הגופנית. מומלץ להתייעץ לפעילות מבוקרת שתשדרג את הבריאות, מצב הרוח והתיאבון.

לפרופיל כותבת המאמר: דפנה פוס - מאמנת בכירה.

 


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page

רוצים לקבל מתנה?

ספרון-סודות שפת הגוף

 

דוא''ל*
שם*
==============================

 

שפת הגוף בחיינו

הרצאה חוויתית
והומוריסטית על שפת הגוף בחיינו.

 
לפרטים והרשמה:
לחצו כאן




 

 
חזור למעלה    |  שלח לחבר   |  מפת האתר 

אימון אישי  | אודות | מהו אימון אישי | חפש מאמן אישי | מאמן אישי | מאמן עסקי | מאמן משפחתימאמן זוגי | מאמן להפרעות קשב וריכוז |  צור קשר

  
מאמן פיננסי | מאמן לדיאטה | מאמן ארגוני | מאמנים רוחניים | מאמן למנהלים | מאמן לקריירה | מאמן לנוערמאמנים לשיווק ומכירות |

סופרויז'ן למאמנים  |  מרכזי אימון אישי | כתבות באימון אישי | קורסים וסדנאות באימון אישי  | ספרי אימון אישי | קואצ'ינג למאמנים

| מאמנים לפריצות דרך | מאמנים להעצמה נשית | מאמני אניגרם וnlp | מאמנים אישיים-פסיכולוגים

 
קלפי אימון אישי
  | אתרים מומלצים  | מוצרי אימון אישי | שותפים | מאמני הסוד | מאמנים אישיים-רפואה אלטרניטבית

מאמן אישי-המלצות  | מאמן אישי-אזור גאוגרפי מאמנים להכנה לפרישה | מאמנת אישית

 
מיהו מאמן אישי
|  מאמנים לגישור  | אימון אישי-בתי ספר | פורום אימון אישי

מטפלים
הצטרפות לאינדקס המאמנים האישיים  | רישום למגזין אימון אישי

פורטל אימון אישי  |  בית ספר לאימון אישי  |  הכשרת מאמנים

ספר אימון אישי  |  הכשרת מאמנים

 כתובת: ברגסון 5 ת"א   |   טלפון: 050-2250225 ,  077-5531550   |   פקס: 03-6999854   | דואר אלקטרוני:  info@bcoach.co.il


©2007   כל הזכויות שמורות לאינדקס המאמנים האישים בישראל®.

 www.bcoach.co.il


לייבסיטי - בניית אתרים