דף הבית >> מגזין-אימון אישי >> מגזין אימון אישי-2012 >> הסעות של ילדים
 


הכן את ילדך להסעות בית הספר/ לחיכוכים אלימים
 
 
"...שני תלמידים אשר זהותם ידועה, התנפלו ותקפו תלמיד בן כיתה ב' שישב על ספסל באוטובוס כשהוא חגור ומרותק לכיסאו כפי שמחייבות הוראות הבטיחות..."
 
 
"...נערים השליכו את נעליו של אחד הילדים  אל מחוץ לאוטובוס תוך שהם מלווים אותו בבעיטות החוצה..."
 
אלו הן דוגמאות קטנות ממה שמתרחש במהלך הסעות של בתי הספר.
במאמר זה איני הולכת לעסוק בלמה ובמה עושים עם התופעות הנ"ל. את זה אשאיר למערכת החינוך ולמועצות המקומיות.
אנסה במאמר לשקף את השפעת התופעה על הילד הלוקח חלק בהסעות. האם עלול אירוע כזה  להשפיע על מעגלים נוספים בחייו ולגרום בהם שינויים? וכיצד ניתן לעקוף ולחזק את הילד במטרה  למזער את הנזק. (ואיני מתכוונת לחיזוק פיזי)
שתי קבוצות ילדים אמורות לעבור  הכנה כלשהי לקראת נסיעתם בהסעות הבית ספריות:
הבוגרים – הכוחניים מצד אחד    
הצעירים – הנפגעים מהצד השני







הנוסע הכוחני
מה גורם לנער להפעיל כוח כלפי האחר?
 נער,שעל פי ידיעתנו וניסיוננו מהעבר, נוטה להפעיל אלימות על סביבתו חייב לעבור ברור והכנה מוקדמת כדי למנוע חזרה על המוכר. עלינו לבדוק מה מניע אותו ומאידך במה הוא נתרם מאירוע  אלים.


יתכן והנער חווה כישלונות בהיבט הלימודי וכאן קיימת לפניו האפשרות להראות את יכולותיו
להתבלט ולרכוש את מקומו בין ה"חברה". זה המקום לאתר את החוזקות של אותו נער, לחזק את  תפיסת האני שלו ולעזור לו למצוא את המקומות החיוביים ולכוון אות למקום בו יוכל להתבלט ולהוכיח את כוחו.
יתכן והנער הינו תוצר של תסכולים ו/או אלימות בתחום המשפחה . הנער עוצר בתוכו רגשות אשם, כעסים ואינו יודע איך והיכן להוציאם. זה המקום לספק לו כלים לוויסות כעסים, כלים שיעזרו לו לערוך וינטלציה עם הרגשות המציפים אותו, כלים שיאפשרו לו להבדיל בין עקר לטפל ובין אשם לקרבן.


קנאה עלולה להוות סיבה לאלימות (לצערי בעיקר אצל בנות) קנאה בהצלחה, קנאה בביגוד , קנאה בתפיסת המקום בחברה.
קנאה היא דבר טבעי . גם אנחנו הגדולים מקנאים. מקנאים בחברה על בגד שקנתה, מקנאים בזוג  השכנים שנוסע הרבה לחו"ל ומקנאים בבן של ... שהצליח יותר בלימודים מאשר הילד הפרטי שלנו.
דרך הטיפול במקרה זה היא הגברת הביטחון העצמי של אותה נערה. תוך שיתוף תכונותיה החיוביות, ויכולותיה ולעזור לה למצוא דרכים אחרות להבעת רגשות. בהחלט מותר לנו לכעוס, מותר לנו להיפגע  אבל...אנחנו צריכים רק למצוא את הדרך המתאימה והנכונה להביא לידי ביטוי רגשות אלו מבלי
לפגוע באחרים.
עיקר הבעיה, לרוב, היא - הפער בין הרצוי למצוי בחיים של הילד.
בואו ועזרו לילדכם לצמצם את הפער.
עזרו לו  להכיר במשאבים והכוחות שמצויים בתוכו, לקחת אחריות, להכיר בערך עצמו
ולצאת ממצב התסכול.
 
הנוסע הנפגע
נתוני פתיחה – לרוב יהיו אלו ילדים צעירים בגילם, רגישים, חלשים פיזית ואולי מאלו המכונים/משויכים לקבוצת ה "חנונים" שמהווים טרף קל לאותה קבוצה כוחנית ומתלהמת.

האם ניתן לזהות ?

כל שינוי התנהגותי אצל ילדנו אמור להדליק נורית אדומה. השינויים יכולים להיות שונים. האחד יכול לפתח אלימות בבית כלפי אחים, חברים, הורים בעוד השני יגיב בהסתגרות.
תגובה יכולה להיות בחוסר/עודף תאבון.

ילדים אלו רצוי שיהיו בפתיחות רגשית מול ההורים ו/או הצוות החינוכי על מנת לחלוק את חששם לפני, ו/או לדווח, ללא חשש, על היתקלויות בהם הם נתקלים במהלך הבוקר /הצהריים.

ילדים הנוסעים בהסעות ככלל, חייבים לעבור שיחות הכנה והסברה על ידי האחראים לנושא הן בקטעי עשה / אל תעשה והן במתן בטחון אישי לילדים שיש מי ששם עין ושומע את מצוקותיהם.
ילדים העלולים להיות פגיעים חשוב שיחוזקו נפשית על ידי מתן הצעות ופתרונות כיצד להתמודד עם מצבי לחץ ואלימות כלפיהם.  אותם ילדים חייבים לקבל גיבוי באמצעות כלים וחיזוק ליכולתם להתמודד בדרך תרבותית גם אם קבוצות שאינם כאלה .

 תנו לילדים כלים, עזרו להם להכיר במשאבים והכוחות שמצויים בתוכם .חזקו את הערך העצמי שלהם ועזרו להם לצאת מהמצב המתסכל.
קבוצה נוספת "הקהל"

ילדים שלוקחים חלק בהסעה אבל במקרי אלימות הם על תקן צופים.
הם לא בקבוצה הפוגעת וגם לא בקבוצה הנפגעת.
מה אם ילדים אלו ? האם הם מוגנים מהשפעת המראות?
לצערי התשובה היא שלילית. ילד החווה אלימות גם אם אינה מופנית אליו נחשף מצד
אחד לפחדים – האם ומתי יגיע תורי ? ומצד שני – התלבטויות האם לדווח על מה
שראיתי או לא ? במילים אחרות - להלשין או לא להלשין ?
זכרו, ילד חושש מהגדול והחזק ממנו גם אם לא הגיע אתו לידי עימות.
במסגרת  שיחות ההכנה לכלל התלמידים בבית / בבית הספר
  • הילד חייב להבין את ההבדל בין דווח להלשנה.(*)
 
  • ילד חייב לרכוש את הכלים המתאימים להתמודדות עם לחץ חברתי.
 
מעבר לכך, בעצם פתיחת הנושא, הם קיבלו גיבוי לשתף ולחלוק עם אחרים רגשות.
 
זיכרו ! – בטחון ילדינו הוא מעל הכל.   
אחריותנו  ההורית היא תמיד 100%, על דרך דיבור, סגנון חיים , התנהגויות...
אך דבר ראשון מוגנות - עד כמה שניתן.
בואו נעזור לילד להתגבר על הקשיים העכשוויים!!
במידה והילדים קבלו את הכלים המתאימים הם ידעו ברגע הנכון להשתמש בכלי הנכון
בצורה נבונה ובוגרת.
 
זכרו! לעיתים , עם קצת עזרה – ההצלחה על כף היד!!
 
 חוה טופר – מאמנת אישית לילדים ,נוער והורים.          
 
 054-7946254
 
 https://sites.google.com/site/havacoaching/
 
 
 (*) הגדרות מילוניות
 דיווח  - 
הלשנה - "מסירת גילויי דבר עבירה או ספק עבירה של מישהו מתוך כוונת זדון".
 
 
 
 
 

Go Back  Print  Send Page

רוצים לקבל מתנה?

ספרון-סודות שפת הגוף

 

דוא''ל*
שם*
==============================

 

שפת הגוף בחיינו

הרצאה חוויתית
והומוריסטית על שפת הגוף בחיינו.

 
לפרטים והרשמה:
לחצו כאן




 

 
חזור למעלה    |  שלח לחבר   |  מפת האתר 

אימון אישי  | אודות | מהו אימון אישי | חפש מאמן אישי | מאמן אישי | מאמן עסקי | מאמן משפחתימאמן זוגי | מאמן להפרעות קשב וריכוז |  צור קשר

  
מאמן פיננסי | מאמן לדיאטה | מאמן ארגוני | מאמנים רוחניים | מאמן למנהלים | מאמן לקריירה | מאמן לנוערמאמנים לשיווק ומכירות |

סופרויז'ן למאמנים  |  מרכזי אימון אישי | כתבות באימון אישי | קורסים וסדנאות באימון אישי  | ספרי אימון אישי | קואצ'ינג למאמנים

| מאמנים לפריצות דרך | מאמנים להעצמה נשית | מאמני אניגרם וnlp | מאמנים אישיים-פסיכולוגים

 
קלפי אימון אישי
  | אתרים מומלצים  | מוצרי אימון אישי | שותפים | מאמני הסוד | מאמנים אישיים-רפואה אלטרניטבית

מאמן אישי-המלצות  | מאמן אישי-אזור גאוגרפי מאמנים להכנה לפרישה | מאמנת אישית

 
מיהו מאמן אישי
|  מאמנים לגישור  | אימון אישי-בתי ספר | פורום אימון אישי

מטפלים
הצטרפות לאינדקס המאמנים האישיים  | רישום למגזין אימון אישי

פורטל אימון אישי  |  בית ספר לאימון אישי  |  הכשרת מאמנים

ספר אימון אישי  |  הכשרת מאמנים

 כתובת: ברגסון 5 ת"א   |   טלפון: 050-2250225 ,  077-5531550   |   פקס: 03-6999854   | דואר אלקטרוני:  info@bcoach.co.il


©2007   כל הזכויות שמורות לאינדקס המאמנים האישים בישראל®.

 www.bcoach.co.il


לייבסיטי - בניית אתרים