דף הבית >> מוצרי אימון אישי >> ספרי אימון אישי >> ספר הזהב במכירות >> הסגירה
 
אימון אישי

 

מבוא לפרק – סגירות
 
"סגירות" הוא כנראה התחום המפחיד ביותר אנשי מכירות, ונושא הלימוד הנדרש ביותר בסדנאות בתחום המכירות. הגורם ליחס המיוחד לנושא זה הוא העובדה שזהו רגע האמת. אם ניסיון הסגירה מצליח – תהיה עסקה, ועוד יותר חשוב עבור רבים, תהיה פרנסה. אם ניסיון הסגירה ייכשל – אין עסקה, אין תגמולים, יש פגיעה באגו ובדימוי העצמי.
 
עצם סגירת העסקה היא, אכן, רגע האמת, אך שורשי ההצלחה או הכישלון טמונים – כפי שהסברנו בפרק הקודם – לכל אורך פגישת המכירה, ולא ברגע מסוים.
 
למרות שפגישת המכירה כולה צריכה להיות מכוונת לעבר סגירת העסקה, ישנם טיפים ספציפיים לאותם רגעים "מיסטיים" שבהם מתקבלת הגושפנקה הרשמית לגבי החלטת הקניה. למעשה, חלק מהטיפים המופיעים כאן יכולים להשתלב בפרקים אחרים בספר, ואחרים הם פשוט תולדה של היגיון בריא וניסיון נצבר.
 
הטיפים המוצגים כאן חשובים מאוד, אך לצערנו אין שום "קסמים" או "סגירות פלא" שביכולתנו להציע לך, בוודאי לא בפרק זה. הצלחה בסגירת העסקה היא פשוט תולדה של גישה מנטאלית ומקצועית נכונה לכל אורך התהליך.
 

מי שלא זורק לסל גם לא קולע !
 
האם נתקלת בשחקן כדורסל שהצליח לקלוע לסל בלי שכלל זרק לעברו את הכדור? אני מניח שלא. כך גם בתהליך המכירה. סיכוייך להגיע לכדי סגירת העסקה יהיו קטנים מאוד אם לא תנסה לסגור אותה.
 
בוודאי שישנם מקרים בהם הלקוח כל כך נלהב שהוא ייזום את הסגירה ויוביל את התהליך, אך במרבית המקרים גם אם הוא מעוניין בכך, הלקוח לא ייזום את הסגירה ואיש המכירות חייב לקחת את היוזמה.
 
פעמים רבות אנו נתקלים באנשי מכירות הפועלים כזבנים, כמלקטי הזמנות או כספקי מידע. הם עונים על שאלות באדיבות, מציגים את מגוון המוצרים או השירותים שלהם, שומרים באדיקות על אווירה חיובית ואוהדת. רק דבר אחד הם לא עושים, הם לא מנסים להוביל את השיחה לכדי סגירה.
 
זהו בדיוק ההבדל בין זבן או מלקט הזמנות לבין אומן במכירות. אומן המכירות מוביל את השיחה לכדי סגירה – בצורה נעימה, לאחר בירור צורכי הלקוח ודאגה לספקם, תוך אספקת כל המידע הרלוונטי, אך בידיעה שעליו לנווט את הפגישה לעבר הסגירה.
 
יש המאמינים שאם הלקוח יהיה מעוניין במוצר או בשירות שלהם הוא כבר ייזום את הסגירה. יותר מזאת, הם חוששים שניסיון להוביל את הפגישה לעבר סגירה ייתפס על-ידי הלקוח באופן שלילי. אמונות אלה נובעות מהפחד לקבל תשובה שלילית מהלקוח (הפחד מכישלון), מאי-הבנה של תהליך קבלת ההחלטות האנושי, או מחוסר היכרות עם טכניקות מכירה וסגירה מודרניות.
 
רוב הלקוחות זקוקים לאיש המכירות שיוביל אותם בנבכי תהליך הקניה, הם מצפים לזה. כאשר הלקוח מעוניין לבצע את הקניה הוא מאותת על כך באמצעות שאלות שהוא שואל ומעבירות את המסר שהוא רוצה לקנות, או באמצעות מחוות גופניות תת-הכרתיות.
 
אל תפחד להוביל את השיחה לעבר סגירה, זוהי חובתך המקצועית כלפי עצמך, כלפי החברה בה אתה עובד וכלפי הלקוח.
 
טיפ הזהב: מי שלא מנסה לקלוע לסל גם לא מצליח. ההבדל בין זבן או מלקט הזמנות לבין אומן במכירות הוא יכולתו של האחרון להוביל את השיחה לעבר סגירת העסקה. זו גם הסיבה שאומן המכירות מרוויח הרבה יותר כסף מזבן או ממלקט הזמנות!
 
 
 
 
שתיקה שווה זהב
 
המיומנות החשובה ביותר בכל מה שקשור לסגירה מוצלחת של המכירה (או משא ומתן) היא היכולת לשתוק אחרי שאמרת את משפט הסגירה.
 
הקלישאה אומרת שהראשון שמדבר (לאחר שנאמר משפט סגירה) יהיה זה שהמוצר יישאר בבעלותו. אם הלקוח דיבר ראשון, המשמעות היא שהוא ירכוש את המוצר, ואילו אם איש המכירות דיבר ראשון, המכירה לא תצלח.
 
פגישת המכירה היא תהליך שבמהלכו איש המכירות מבצע סגירות קטנות, ובשיאו הוא מנסה לסגור את עסקת המכירה עם הלקוח. כל אחד מניסיונות הסגירה האלה מחייבים תגובה מסוימת מצד הלקוח. אם איש המכירות אומר משפט סגירה ולאחר שתיים-שלוש שניות בהן הלקוח לא השיב הוא עצמו ממשיך לדבר, הוא הרס במו פיו את סיטואציית הסגירה. יתרה מזאת, קיים סיכוי טוב שהוא הרס קליל את הסיכוי לסיים את הפגישה בהצלחה.
 
הלקוח חייב לשמוע את עצמו אומר את התשובה המתבקשת למשפט הסגירה. אין לזה תחליף. רק כאשר הלקוח עצמו, בצורה מפורשת, מסכים אתך שהמוצר שלך פותר לו בעיה, שהחברה שלך רצינית ואמינה וכדומה, אתם מתקדמים לעבר סגירה.
 
אנו נשאלים לא פעם אם השתיקה לא תעכיר את האווירה בפגישה. מניסיוננו, בדרך כלל לא, אבל האם מטרת הפגישה היא אווירה נעימה וחברית, או שהמטרה היא לסייע ללקוח לפתור בעיה שיש לו באמצעות רכישת מוצר או שירות מאתנו?
 
עליך לזכור, שבדיוק כמו שהדממה לא נעימה לך, היא גם לא נעימה ללקוח. כפי שאתה מעוניין להפסיק את השקט, גם הוא מעוניין. לכן, תתאפק – כמה שצריך – כדי לאפשר ללקוח לשבור את השתיקה. כל תשובה שהוא ייתן לך לאחר משפט הסגירה שלך תספק לך מידע רב-ערך שיסייע לך להתקדם לעבר הסגירה הסופית. בדרך כלל, אם משפט הסגירה שלך מנוסח היטב, תשובת הלקוח תוביל לסגירה או להתקדמות ישירה לעבר הסגירה, או שהיא תעלה התנגדות, קושי או אי-הבנה שעליך לפתור כדי לספק את צרכיו. בכל מקרה חשוב לך לשמוע את תשובתו של הלקוח.
 
טיפ הזהב: לאחר כל ניסיון סגירה שתוק. כל היום אם צריך. אל תעשה שום ג'סטה, אל תאמר דבר ואל תילחץ. הראשון שידבר ילך הביתה עם המוצר בחיקו!
 
 
 
 
 
תן ללקוח לבחור מתוך 2-3 אפשרויות
 
 אנשים אוהבים לקנות, הם לא אוהבים שמוכרים להם. לכן, למרות שבתהליך המכירה אתה מנסה להשפיע על החלטת הקניה של הלקוח, עליך להקפיד שהוא ירגיש שהחלטת הקניה היתה שלו.
 
אין הכוונה שתציג בפני הלקוח את כל האפשרויות הקיימות כדי שיבחר מתוכן. בעשותך כך אתה מועל בתפקידך כפותר בעיות מקצועי. התמודדות עם מגוון אפשרויות רחב מדי יגרום לחלק ניכר מהלקוחות לבלבול ולדחיית ההחלטה – אולי אפילו לתמיד. תפקידך הוא לסייע לו בכך שתציג בפניו רק מספר מצומצם של החלופות המתאימות ביותר לצרכיו. כדי לבחון בעצמו את אין-סוף החלופות הקיימות הלקוח לא זקוק לשירותיך!
 
כמקצוען עליך להיות מסוגל לגלות את כל המידע הנדרש לגבי הצרכים, הרצונות, ההעדפות, היכולת הכספית ותהליכי קבלת ההחלטות של הלקוח כדי שתוכל להציע ללקוח את אותן שתיים-שלוש חלופות מיטביות עבורו.
 
לעתים, עקב מגוון מוצרים או שירותים מצומצם שחברתך מציעה, או בגלל שהפתרון המיטבי לצורכי הלקוח ברור וחד-משמעי, אתה עשוי להתפתות להציג בפניו אפשרות אחת בלבד. זוהי טעות. כאשר אתה מציג בפני הלקוח אפשרות אחת בלבד אתה מונע ממנו את האפשרות לקבל את ההחלטה בעצמו! תמיד כאשר הדבר אפשרי עליך לשאוף להציג בפני הלקוח מספר חלופות.
 
רצוי להציג את הפתרון שלדעתך הוא המתאים ביותר לצורכי הלקוח אחרון. באופן כזה הוא עובר תהליך שבו הוא נחשף תחילה לפתרונות הפחות טובים, ואז כאשר תציג בפניו את הפתרון הטוב ביותר עבורו הוא יוכל לקחת התחייבות.
 
האתיקה המקצועית שלך חשובה. כאשר אתה בטוח שחלופה מסוימת היא המתאימה ביותר ללקוח אתה יכול להגיד זאת; אתה יכול וצריך להציג את החסרונות של כל האפשרויות שהעלת בפני הלקוח; ואתה אפילו יכול להמליץ בצורה ברורה על אחת מהאפשרויות, אך כאמור, תשאף להציג את הפתרון המומלץ אחרון.
 
מתן אפשרות בחירה ללקוח יכול להיעשות על-ידי הצגת מגוון (2-3 בלבד!) מועדי אספקה אפשריים, דגמים או צבעים, כמה חלופות לביצוע התשלום וכדומה.  
 
טיפ הזהב: תן ללקוח אפשרות בחירה מתוך שתיים-שלוש חלופות בלבד ותגלה שאחוז הסגירות שלך משתפר פלאים. בחירה מתוך מגוון חלופות גדול יותר עשוי לבלבל אותו ולגרום לדחיית קבלת ההחלטה, ואילו הצגת פתרון אחד בלבד לצרכיו עלול להיתפס כניסיון שלך להחליט עבורו. זכור, הלקוח אוהב לקנות, הוא לא אוהב שמוכרים לו!
 

אקדח שמופיע במערכה הראשונה – יורה במערכה האחרונה !
 
 
בסרטי בלשים, כאשר במערכה הראשונה ניתן להבחין שהגיבור חמוש באקדח, ניתן לדעת כמעט בוודאות שבהמשך הסרט יעשה בו שימוש. בהציגו את האקדח במערכה הראשונה, למרות שאז לא נעשה בו שימוש, הבימאי מביא את עובדת קיומו לתודעת הצופה כך שבהמשך הסרט השימוש בו יתקבל בטבעיות.
 
בתהליך המכירה, האקדח שבו חמוש איש המכירות הוא העט שאיתו הוא יכתוב את ההזמנה. יש להביא לתודעת הלקוח את המראה של העט ולהרגיל אותו לקיומה, כך שכאשר יעשה בה שימוש, הדבר ייתפס כחלק טבעי מהפגישה.
 
כאשר איש המכירות מוציא את העט רק לקראת סוף הפגישה, כשברצונו למלא את טופס ההזמנה, הוא נתקל לעתים קרובות בנסיגה של הלקוח מהסכמות שהושגו או באי-נוחות שגורמת לדחיית החלטת הקניה. עצם ששליפת העט משנה את הדינאמיקה של הפגישה משיחה נעימה ובלתי מחייבת, לפעולה קונקרטית שמבטאת לקיחת התחיבות חוקית מצדו של הלקוח.
 
אנו מציעים למוכר להרגיל את הלקוח כבר מתחילת הפגישה, לקיומה של העט. ניתן, למשל, להשתמש בעט כמצביע כאשר מציגים ללקוח תרשימים או תמונות, לשרטט בעזרתה או לשרבט רישומים והערות, או סתם להחזיקה ביד. כאשר במהלך פגישת המכירה נעשה בעט שימוש שוטף, השימוש בה לצורך מילוי טופס ההזמנה הנו המשך טבעי וקולח, ולא שינוי היוצר רתיעה אצל הלקוח.
 
 
טיפ הזהב: סגירת העסקה אינה חלק נפרד מתהליך המכירה, אלא חלק אינטגראלי ממנו. לכן, גם הפעולות הקשורות לסגירת העסקה, כגון הוצאת העט ושימוש בה, חייבות להתחיל כבר בתחילת הפגישה ולהוות חלק ממנה.   
 
 

השתמש בטופס ביצוע הזמנה ככלי עבודה
 
רוב אנשי המכירות אינם עושים שימוש בטופס ביצוע ההזמנה בכל מהלך הפגישה, אלא רק לאחר הסגירה, ואז, כאשר הם מתחילים למלא אותו צצות ועולות התנגדויות מצד הלקוח. לא פעם התנגדויות אלה הורסות עסקה שנראתה כבר סגורה. 
 
הבעיה נובעת מכך שכל עוד השיחה בין איש המכירות ללקוח נעשתה בעל-פה, הלקוח לא חש מחויבות להסכמות שהוא נתן. ברגע שאיש המכירות מוציא ברוב-טקס את טופס ביצוע ההזמנה ומתחיל למלא אותו, הקניה – וההוצאה הכספית והמחויבויות הכרוכות אליה – הופכות להיות מוחשיות ולכן מעלות אצל הלקוח התנגדויות.
 
כמובן שהטכניקה שבה נוקט איש המכירות היא זו הגורמת להתנגדויות להופיע. מניסיוננו, שימוש נכון בטופס ביצוע הזמנה לא רק שלא יפריע לתהליך המכירה, אלא יסייע להשלמתו המוצלחת.
 
אנו מציעים לך לעשות שימוש בטופס ההזמנה החל מתחילת הפגישה, כך הלקוח יתרגל למילויו ולא יחוש מאוים בסוף הפגישה כאשר פתאום הוא יופיע. כאשר במהלך שיחת המכירה עם הלקוח עולים מאפיינים שונים הנדרשים מהמוצר או מהשירות (למשל מועד הספקה מסוים או צבע מועדף) רשום אותם בטופס. אם הלקוח שואל מה אתה רושם הסבר לו שאתה רושם את הפרטים כדי שלא תשכח אותם. באופן כזה אתה מונע טעויות עתידיות, בזבוז זמן ועוגמת נפש.
 
מכיוון שהסבר זה הגיוני (ונכון) הוא יתקבל על-ידי הלקוח וכך תוכל להמשיך ולמלא את הטופס במקביל למהלך הפגישה. בנוסף, הדבר יחסוך זמן יקר בסוף הפגישה מכיוון שהטופס כבר יהיה מלא כמעט לחלוטין. כמובן שרישום הדגשים שעולים בשיחת המכירה מייד עם הופעתם מעבירה ללקוח מסר של רצינות, מקצועיות ומתן ערך לדבריו.
 
ערך מוסף משמעותי הוא שהלקוח יתרגל לטופס ולמילויו, כך שבסוף הפגישה, כאשר יהיה צורך "לאשר את הרשום" הדבר יהיה טבעי לחלוטין. ההתנגדות שתוארה בתחילת הפרק עולה בגלל השינוי המשמעותי באווירה ובקצב הפגישה – משיחה משוחררת וקולחת בעל-פה, למילוי הטופס – פעולה איטית יותר ובעלת אופי שונה לחלוטין. הטכניקה שאנו מלמדים מונעת את השינוי הזה ולכן מנטרלת את הגורם העיקרי להופעת ההתנגדויות בשלב הזה.
 
טיפ הזהב: עשה בטופס הזמנת העבודה שימוש נכון, והוא יהיה כלי עבודה רב-ערך שיסייע לך לסגור עסקאות במקום להעלות התנגדויות. התחל למלא אותו מייד בתחילת הפגישה במקביל להתקדמות שלה וכך תרגיל את הלקוח לטופס ולמשמעות של מילויו – לקיחת התחיבות. 
 
 
 
טובה עסקה ביד מעסקה משודרגת על העץ
 
האם קרה לך שכבר סגרת עסקה עם הלקוח, ואז ניסית להשיג יותר? אולי ניסית להציע לו דגם חדש יותר במחיר גבוה רק במעט, או שירות מקיף יותר מזה שכבר הוסכם עליו, בכל מקרה, פעולה כזו עלולה להביא להפסד העסקה. יש לכך מספר סיבות.
 
ראשית, אם לאחר שכבר שכנעת את הלקוח לרכוש מוצר או שירות שאמורים לספק את צרכיו בצורה הטובה ביותר, אתה מציע פתרון אחר – לכאורה טוב יותר – אתה מעורר אצל הלקוח ספקות לגבי אמינותך. אתה, כפותר בעיות מקצועי, חייב להוביל את הלקוח לבחירת הפתרון הטוב ביותר עבורו. לא למכור לו בשיטת הסלאמי – לנסות ולהגדיל את היקף העסקה עוד ועוד.
 
שנית, אם הלקוח משוכנע במוצר שברצונו לקנות, ואתה מציע לו חלופה אחרת, אתה עלול לערער את בטחונו. במצב כזה הוא עשוי לבחור לבצע בדיקות נוספות, להשוות מותגים, או להתייעץ עם אנשים אחרים בטרם יקבל את החלטת הקניה המשודרגת. בכל מקרה, הפכת לקוח שבטוח ברצונו לרכוש עכשיו ללקוח חסר בטחון שאולי יחליט לרכוש ממך בעתיד.  
 
הסיבה השלישית היא שכאשר אתה מציע ללקוח הצעה חלופית לזו שכבר התקבלה, אתה מחזיר אותו, למעשה, לתהליך קבלת ההחלטה. ממצב מנטאלי של קניה מיידית הוא חוזר למצב שבו עליו לקבל החלטות. וכאשר אדם צריך לקבל החלטות, כל מיני דברים עלולים לקרות. למשל, הצעתך המשודרגת עשויה לחרוג מהמסגרת התקציבית שאושרה לו ולחייב אותו לקבל אישורים תקציביים חדשים. יתכן שהחלופה החדשה חורגת מתחומי הידע שלו והוא ירגיש צורך להתייעץ עם אנשים נוספים. אפשרי גם שהוא כבר התעייף ולכן יחליט לדחות את החלטתו למועד אחר. בכל מקרה, אתה מאבד עסקה מיידית לטובת רווח פוטנציאלי גדול יותר. בדרך כלל ההימור הזה לא יצליח.
 
אם לעתים קרובות מדי אתה חש שהפתרון שבחר הלקוח אינו הפתרון המיטבי ביותר עבורו מבחינת היחס עלות/תועלת, עליך לבדוק את תהליך המכירה שאתה מיישם. יתכן שאינך מברר בצורה מספיק מקיפה את צרכיו לפני שאתה מציע לו את הפתרונות שלך, או אפשר שאתה לא מוביל אותו לעבר ההחלטה העדיפה עבורו אלא מסתפק בהצגת המוצרים כמו זבן בחנות.
 
טיפ הזהב: אם הלקוח הגיע למצב של קבלת החלטה לקניה מיידית, אל תנסה להשיג יותר. סגור את העסקה ותהנה מפירות הצלחתך. אם תעניק לו שירות איכותי ותגרום לשביעות רצון גבוהה אצלו, אתה תקבל בעתיד את ההזדמנות שלך למכור לו מוצרים ושירותים נוספים.

לחזק את הסגירה, לפני שהולכים עם הכסף....
 
האינטואיציה של רוב אנשי המכירות מנחה אותם, לאחר שסגרו את העסקה וקיבלו מהלקוח את התשלום, "לברוח" מהמקום במהירות האפשרית – "קח את הכסף וברח." הניסיון לימד אותנו שדווקא חשוב לנצל את העובדה שהעסקה כבר נסגרה והלקוח רגוע ופתוח יותר, ומנגנוני ההגנה חזרו למצב רגיעה, כדי להישאר בחברתו, לחזק את הסגירה ולמקסם את ניצול ההצלחה.
 
כמנהלי מכירות הנחנו ותדרכנו את אנשינו להיות סבלנים. לאחר סגירת העסקה ולאחר שהלקוח מילא את ההמחאות לפקודת החברה, ביקשנו מהם לדחות באדיבות את לקיחת ההמחאות וקיפול הניירת (רק לדקות אחדות..) ולהגיד ללקוח "עזוב עכשיו צ'קים וכסף, זה הזמן לכוס קפה אחרי...!"  
 
לפעולה זו יש מספר מטרות. ראשית, הדבר מעביר ללקוח מסר של ביטחון ואמינות. רוב אנשי המכירות נוטים להיעלם לאחר ביצוע העסקה, ואילו איש המכירות האמין הזה, נשאר ביוזמתו!
 
שנית, ולא פחות חשוב, לאחר שהמכירה כבר בוצעה ניתן לשוחח עם הלקוח באופן חופשי, מבלי שמנגנוני ההגנה המאפיינים את סיטואציית המכירות יפעלו, ולבצע "חיזוק" של המכירה כדי למנוע מצב של חרטה. פעולה כזו מקטינה בצורה משמעותית את התופעה של ביטול עסקאות ובכל מקרה, עדיף לטפל בכוונות חרטה בבית הלקוח – בזמן אמיתי ולא אחר כך בטלפון או בפגישות נוספות שאז מתחיל למעשה כל תהליך המכירה מחדש.
 
בנוסף, השיחה הנינוחה והפתוחה מאפשרת לזהות צרכים נוספים שלא עלו קודם לכן. איש המכירות מצליח, לא פעם, לבצע מכירות נוספות בלי לסכן את העסקה שכבר נסגרה.
 
ואחרון חביב ואולי החשוב מכולם, עצם הישיבה הרגועה מאפשר לאיש המכירות לבקשולקבל – מהלקוח הפניות ללקוחות נוספים "שייהנו גם הם מעסקה טובה ושרות טוב כפי שאתה בחרת..."
 
אנו נשאלים האם איננו חוששים שהשהיה בבית הלקוח/העסק מסכנת את העסקה שכבר נסגרה. התשובה היא לא מוחלט. אכן, יתכן מצב שבו הלקוח יעלה שאלות או תהיות הקשורות לרכישת המוצר. שאלות אלה הן תוצאה של תהליכי הרכישה (והפרידה מהכסף...) והן היו עולות במוחו בכל מקרה גם אם היית ממהר להסתלק לאחר סגירת העסקה.
עדיף שתהיה נוכח כאשר בלבו של הלקוח מתעוררים ספקות או כאשר במוחו עולות שאלות וכך תוכל לטפל בהן ביעילות.
 
טיפ הזהב: על איש המכירות לברור היטב את מילותיו, כדי שלא יעורר במו-פיו ספק בלב הלקוח לגבי הרכישה שביצע זה עתה. חיזוק החלטת הקניה – כן; ניסיון לזהות צרכים נוספים כדי למכור מוצרים ושירותים נוספים – כן; קבלת הפניות ללידים נוספים – כן; יצירת בלבול או ספקות בלב הלקוח – בהחלט לא!
 

Go Back  Print  Send Page

רוצים לקבל מתנה?

ספרון-סודות שפת הגוף

 

דוא''ל*
שם*
==============================

 

שפת הגוף בחיינו

הרצאה חוויתית
והומוריסטית על שפת הגוף בחיינו.

 
לפרטים והרשמה:
לחצו כאן




 

 
חזור למעלה    |  שלח לחבר   |  מפת האתר 

אימון אישי  | אודות | מהו אימון אישי | חפש מאמן אישי | מאמן אישי | מאמן עסקי | מאמן משפחתימאמן זוגי | מאמן להפרעות קשב וריכוז |  צור קשר

  
מאמן פיננסי | מאמן לדיאטה | מאמן ארגוני | מאמנים רוחניים | מאמן למנהלים | מאמן לקריירה | מאמן לנוערמאמנים לשיווק ומכירות |

סופרויז'ן למאמנים  |  מרכזי אימון אישי | כתבות באימון אישי | קורסים וסדנאות באימון אישי  | ספרי אימון אישי | קואצ'ינג למאמנים

| מאמנים לפריצות דרך | מאמנים להעצמה נשית | מאמני אניגרם וnlp | מאמנים אישיים-פסיכולוגים

 
קלפי אימון אישי
  | אתרים מומלצים  | מוצרי אימון אישי | שותפים | מאמני הסוד | מאמנים אישיים-רפואה אלטרניטבית

מאמן אישי-המלצות  | מאמן אישי-אזור גאוגרפי מאמנים להכנה לפרישה | מאמנת אישית

 
מיהו מאמן אישי
|  מאמנים לגישור  | אימון אישי-בתי ספר | פורום אימון אישי

מטפלים
הצטרפות לאינדקס המאמנים האישיים  | רישום למגזין אימון אישי

פורטל אימון אישי  |  בית ספר לאימון אישי  |  הכשרת מאמנים

ספר אימון אישי  |  הכשרת מאמנים

 כתובת: ברגסון 5 ת"א   |   טלפון: 050-2250225 ,  077-5531550   |   פקס: 03-6999854   | דואר אלקטרוני:  info@bcoach.co.il


©2007   כל הזכויות שמורות לאינדקס המאמנים האישים בישראל®.

 www.bcoach.co.il


לייבסיטי - בניית אתרים