דף הבית >> מגזין-אימון אישי >> מגזין אימון אישי - 2011 >> איזון בית עבודה
 
אינדקס מאמנים אישיים


 

איזון בית עבודה

 

החיים מורכבים מהרצון של כולנו להגיע ולתפוס את הכל –

אנחנו מנסים להגיע ל גם וגם וגם......וצריך לדעת שיש לשלם על זה מחיר.

אני רוצה...ואני רוצה...ואני רוצה...

כל בוקר עלינו לקבל החלטה מה חשוב לי ועל מה אני צריך לוותר,

אין החלטה אחת גורפת לתמיד.

ברגע שמבינים את זה קל יותר – אחרת אנחנו בתסכול כל הזמן.

 

אנחנו בעידן של צרכים משתנים, עם ההתפתחות האישית, הפנימית המשפחתית וצרכי הגיל המשתנים הסעיפים בהם אנו משקיעים מתוך מעגל החיים משתנים.

מעגל החיים – קריירה/עבודה, סביבה פיזית, פעילות פנאי, צמיחה והתפתחות אישית, זוגיות/הורות, משפחה מורחבת/חברים, בריאות, כסף

המחקרים מגלים כי לחוסר האיזון בין בית לעבודה ישנם השפעות קשות גם על המצב הבריאותי של העובד: עייפות, בעיות לב, לחץ דם גבוה, דיכאון וחרדה, וגם על המערכת המשפחתית: יחסים מרוחקים עם הילדים, יחסים מרוחקים עם בן הזוג, ריבוי עימותים בבית, רגשות אשם, גירושין ועוד...

הגיע אלי לטיפול אב ל-2 בנות: בנות 10 ו-12. כאשר האב היה בחופשת מחלה, הוא העיר לביתו על התנהגות שלא מצאה חן בעיניו. ביתו כעסה עליו, ואמרה לו: אבא, לך אין זכות להגיד לי מה לעשות. אתה אף פעם לא בבית. יש לך מה להגיד, תפנה לאימא.

 

מה עושים? מה עונים? מה עושים עם נקיפות המצפון ועם התחושה שמפספסים את הילדים?

במהלך המפגשים נעבוד על כך ונמצא את נקודת האיזון של כל אחד ואחת.
 

להלן טיפים לניהול מוצלח של איזון בית עבודה:

רמת הפרט:

 

  • מציאת תחביב שאפשר לעשות יחד עם בן הזוג,

  • לקבוע ביומן פעילויות מחוץ לשעות העבודה כמו: הליכה לחוג, חדר כושר.

  • לקיחת חופש הכולל התנתקות מהעבודה.

  • להתייחס לכל חוג או חזרה מוקדמת כאל מסיבת סיום של הילד שאי אפשר לפספס.

  • קח פסק זמן, באמצע היום, שיא העבודה, וחשוב רגע על המשפחה, היכן הם , מה הם עושים, ושלח להם ברכה.

  • הרחב את זמני הבילוי המשפחתי בפעילויות שנובעות מהביחד המשפחתי. כמו: טיול ערב, ארוחת ערב משפחתית,

  • ללמוד לקחת חופש גם בשעות העבודה המקובלות על מנת לפצות על עבודה מאומצת בערב או במוצ"ש – ולהנות מיום זה מבלי להרגיש אשמה.

  • לקבוע כל יום מתי אני מסיים – גם בימים ארוכים ולעמוד בזה (ניהול זמן נכון).

  • חזרה הדרגתית לנשים מחופשת לידה.

 

רמת המנהלים:

  • נתינת דוגמא אישית של מנהלים ביום עבודה קצר.

  • נתינת חופשה.

  • לא להטריד את העובדים בחופשה.

  • בימי עבודה קצרים לא "להפיל" על העובד מטלות שלא יצליח לעמוד בהן.

  • הבהרת יעדים דו צדדית - לקבוע יחד עם העובדים יעדים שחשוב מבחינת הארגון שהעובד יעמוד בהם וזאת יחד עם יעדים אישיים ומשפחתיים שלעובד הם חשובים ולנסות למצוא יחד את נקודת האיזון.

  • הגברת הגמישות בגבולות – הקצאת סידורי עבודה גמישים המאפשרים הקלה במעברי הבוקר והערב לעובד ולמעביד. כמו: שעות עבודה גמישות, עבודה מן הבית באופן חלקי.

  • הקצבת זמן ואנרגיה – קביעת נוהלים המאפשר איזון בין עבודה לפעילות משפחתית ומאפשר סדר יום מתחשב, כמו: קביעת ישיבות תוך התחשבות בזמני סיום עבודה.

  • ללמוד לתת לעובדים חופש גם בשעות העבודה המקובלות על מנת לפצות על עבודה מאומצת בערב או במוצ"ש בלי לתת לעובד להרגיש אשמה.

  • חזרה הדרגתית לנשים מחופשת לידה.

  • הדרכות מנהלים מתוך תפיסה של חשיבות הנושא .

  • הדרכות מנהלים בנושא ניהול זמן.

  • הדרכת מנהלים לגבי ניהול ישיבות אפקטיביות:

  1. כאשר אתה מזמן ישיבה רמת משתתפים שאל את עצמך האים כולם חשובים לישיבה – זמן רק את המשתתפים הנחוצים.

  2. להתחיל בזמן ולסיים בזמן.

  3. לא לענות לשיחות טלפון בזמן הישיבה.

  4. לנהל את הישיבה לפי האג'נדה של הישיבה ולא לחרוג.

  5. הקצה לכל משתתף תאריך יעד לביצוע משימות המוטלות עליו.

  • הכרות המנהל עם חייהם הפרטיים (משפחה, תחביבים, בעיות חריגות) של העובדים וצרכיהם.

  • ניתוק הקשר בין מס' שעות עבודה להשקעה אפקטיבית ויתור על המושג: "מי שעובד יותר הוא עובד טוב יותר" ובדיקה כל הזמן את שיטות העבודה האים הן אפקטיביות. ניתן לעשות זאת ב שתי דרכים:

  1. אחת לחודש או לחודשיים בישיבת צוות או בפגישות עבודה אישיות עם העובדים יש לבחון האים הדרך בה אני עובד משיגה את המטרות.

  2. לבחון את תהליכי העבודה המשמעותיים כגון: ישיבות, ניהול מיילים, דרך קבלת ההחלטות, ניהול יעדים ועוד...תוך ניסיון לזהות חוסר יעילות ושם מתחילים בשינוי.

  • כאשר אתה מזהה שלעובד מסוים יש עומס עבודה לא אפשרי ללא קשר לעומס זמני, ולאחר שדאגת שישפר את יעילות עבודתו, יש לבחון חלוקת המשימות מחדש בינו לבין אנשים המקבילים אליו.




     

    לצפייה בפרופיל המאמנת: שני עמרם-מאמנת אישית.
     

 


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page

רוצים לקבל מתנה?

ספרון-סודות שפת הגוף

 

דוא''ל*
שם*
==============================

 

שפת הגוף בחיינו

הרצאה חוויתית
והומוריסטית על שפת הגוף בחיינו.

 
לפרטים והרשמה:
לחצו כאן




 

 
חזור למעלה    |  שלח לחבר   |  מפת האתר 

אימון אישי  | אודות | מהו אימון אישי | חפש מאמן אישי | מאמן אישי | מאמן עסקי | מאמן משפחתימאמן זוגי | מאמן להפרעות קשב וריכוז |  צור קשר

  
מאמן פיננסי | מאמן לדיאטה | מאמן ארגוני | מאמנים רוחניים | מאמן למנהלים | מאמן לקריירה | מאמן לנוערמאמנים לשיווק ומכירות |

סופרויז'ן למאמנים  |  מרכזי אימון אישי | כתבות באימון אישי | קורסים וסדנאות באימון אישי  | ספרי אימון אישי | קואצ'ינג למאמנים

| מאמנים לפריצות דרך | מאמנים להעצמה נשית | מאמני אניגרם וnlp | מאמנים אישיים-פסיכולוגים

 
קלפי אימון אישי
  | אתרים מומלצים  | מוצרי אימון אישי | שותפים | מאמני הסוד | מאמנים אישיים-רפואה אלטרניטבית

מאמן אישי-המלצות  | מאמן אישי-אזור גאוגרפי מאמנים להכנה לפרישה | מאמנת אישית

 
מיהו מאמן אישי
|  מאמנים לגישור  | אימון אישי-בתי ספר | פורום אימון אישי

מטפלים
הצטרפות לאינדקס המאמנים האישיים  | רישום למגזין אימון אישי

פורטל אימון אישי  |  בית ספר לאימון אישי  |  הכשרת מאמנים

ספר אימון אישי  |  הכשרת מאמנים

 כתובת: ברגסון 5 ת"א   |   טלפון: 050-2250225 ,  077-5531550   |   פקס: 03-6999854   | דואר אלקטרוני:  info@bcoach.co.il


©2007   כל הזכויות שמורות לאינדקס המאמנים האישים בישראל®.

 www.bcoach.co.il


לייבסיטי - בניית אתרים